2012.10.31.
21:33

Írta: DaisyB

Így lettem én bALEK

Sziasztok!

Hát elég régen blogoltam mit ne mondjak. Utolsó bejegyzésem a gólyatáborról szólt és a beköltözés előtt írtam. Hát azóta történt velem egy s más. Elkezdődött a tanév és ezzel kinyílt számomra egy új világ. Ugyanis itt az egyetemen megismerkedtem a selmeci hagyományokkal. A Miskolci Egyetem ugyanis selmeci utódiskola, ahol 250 éves hagyományőrzés folyik. Így hát úgy döntöttem megismerem ezeket. Göröngyös kis utam megkezdtem az úgynevezett bALEK oktatásokkal. Csak, hogy mindenkinek érthető legyen röviden: az iskolába beíratkozott hallgatók pogányok, oktatáson kell részt venniük, amelyet a valéta bizottság (3. 4. évesek) tart. Az oktatásoknak 2 része van: az első részben a hagyományokról tanultunk, a második részben pedig feladatokat kaptunk, melyet végre kellett hajtani, lehetőleg úgy, hogy amit lehet minél viccesebben, hogy jól szórakozzanak a Firmák (3.4. évesek). Viszont, mi pogányok, ezeken nem nevethettünk, mert mi együtt érzünk, ha mégis, akkor vigyorexet (citrompótlót) kaptunk, rosszabb esetben fokhagymát. Alkalomhoz illően kellett megjelenni az oktatásokon, azaz ünneplőbe, a szoknya, mert, hogy nadrág nem lehetett, térdig, vagy térd alá kellett, hogy érjen. Ha nem volt megfelelő, akkor védőitalt kellett inni, ami mikor miből állt, volt rá példa, hogy kakaó, víz, só, bors, paradicsom, és minden mi jó, magyarul amit találtak belekeverték. Na én ezt szerencsésen megúsztam. :) Csinálnunk kellett bALEK indexet is és abba írták bele a feladatainkat. A legvégén pedig zh volt, majd sikeres zh után jöhetett a szóbeli vizsga. Ha mindent sikeresen megcsináltunk, akkor keresztelkedhettünk bALEKká, amihez választani kellett magunknak keresztszülő(ket). Nos hát nekem igen sokféle feladatot kellett csinálnom, volt, hogy cigány stílusba adtuk elő az Aladint, volt, hogy csipkelődő verset írtunk és volt, hogy a portás néninek csináltam Ceasar salátát (ami mellesleg isteni lett :P). Oktatásról oktatásra tanulni kellett, mert a terembe úgy mehettél be, ha tudtál válaszolni az eddig tanultakkal kapcsolatos kérdésekre. Egyébként nagyon sokan kibuktak és azt mondták ők ezt nem bírják, mert kiabálnak velük, meg olyan feladatokat hajtatnak végre, amiket ők nem csinálnak meg. 88-an kezdtük, de csak 57-en keresztelkedtünk meg. Nem mondom nekem is volt olyan feladat, amihez esetleg nem fűlt a fogam, de a kiabálásokhoz hozzá szoktam, és volt, hogy élveztem az oktatásokat. (Tudom valaki azt mondaná mazochista vagyok, de nem, jó volt ez). Viszont ez az 57 ember összetartóan bíztatta a másikat, hogy ne adja fel, hanem csinálja végig. Én nem is az oktatásokon buktam ki, azokat vártam, hanem attól, hogy nekem nem lesz keresztszülőm. Ugyanis ennek is megvannak a szabályai, ugyanis fel kell kérni a Firmát, aki elsőre biztosan nemet mondd, majd kedveskedni neki és elérni azt, hogy érdemesnek tartson arra, hogy bALEKjává fogadjon. Nos hát velem ez úgy történt, hogy kiválasztottam egy szimpatikus Firmát, szépen ahogy kell stílusosan sütivel felkértem és reménykedtem. Telt múlt az idő, elég sok dolga volt így nem igen tudtunk találkozni, és elég sokan felkérték őt. Azt még a történethez tudni kell, hogy ettől az évtől 1 Firmának 3-4 keresztgyereke lehet csak. Összehívott minket és elmondta, hogy ki az a 3 akit elfogad és ki az akit nem tud, de ajánl maga helyett embereket. Nos hát én nem voltam benne abba a 3-ba. Nem haragszom rá egyébként, mert megértem, azt, hogy döntenie kellett, csak hát aki ismer tudja, hogy eléggé lelkis tudok lenni, így kicsit rosszul esett és mondhatni teljesen kétségbe estem, hogy most mégis mi lesz, ugyan ajánlott embereket, de hát hogy kérjek fel olyan embereket, akikkel lényegében még nem is találkoztam, nem hogy beszéltem volna. Hirtelenjében jobbra, balra kaptam a fejem, bepánikoltam és minden bajom volt. Hallgatni próbáltam másokra, kérjem fel ezt, kérjem fel azt, de én csak azt láttam, hogy már mindenkit annyian felkértek nekem nem marad szabad ember. Nos aztán fogtam, megráztam magam és úgy döntöttem, hogy azokból az emberekből, akiket ajánlottak kiválasztottam a számomra legszimpatikusabbat és felkértem őt. Hát a felkérés nem történt úgy, ahogy kellett volna, mert már nagyon szorított az idő, de csak sikerült és végre nekem is lett Firmám. De talán az angyalkám vezette így az eseményeket, mert így olyan Keresztapucikám lett, amilyet szerettem volna. Akivel lehet jót beszélgetni, nem kell leinni magunkat a sárga földig és ugyanolyan késős mint én. :D Hát lényegében röviden és tömören így történt az, hogy múlt héten szerdán, vagyis az már csütörtök hajnal volt sikeresen átmentem elsőre (!ami nagy szó) a bALEK vizsgán (a zh-m is a jobbak között sikerült) és tegnap pedig bALEKká kereszteltek és részt vettem az első szakestélyen itt a Miskolci Egyetemen. :)

Bye Daisy vulgo színésznőnek születtem, de elaludtam és elkéstem

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://daisybrightmore.blog.hu/api/trackback/id/tr604882674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása